ZÁCHRANA MODRÉ PLANETY


ST & SG - Záchrana Modré planety
14. srpen 2004

Modrá planeta tričko

... na prahu 25. století stojí Modrá planeta (Země) před jistou zkázou. Borgové, největší hrozba lidstva, asimilovali Goa'uldy a nyní s využitím jejich znalosti hvězdných bran otevřeli průchod na Zemi a pokoušejí se asimilovat lidstvo. Prozatím se je daří držet v podzemí Cheyennské hory, ale čas běží... Archeologové Hvězdné flotily objevili v jednom z archivů Antiků zmínku o možnosti přetížit volající bránu vysláním signálu podobného počítačovému viru. Ale Antikové, vědomi si možnosti snadného zneužití, ukryli šest částí tohoto signálu na planetách, které jsou součástí sítě hvězdných bran, ale jejich adresy jsou neznámé. Po těchto adresách je potřeba pátrat na známých planetách naší galaxie ...

Koordináty pro operaci Modrá planeta se ke všem členům obou fanklubů dostaly obvyklou cestou - tajný záznam ve schránce, která se po přehrání do 30 sama zničí... ehm, tak vlastně ne, bylo to emailem :) Sraz byl v Praze na Knížecí v jednu odpoledne na šipkou udaném místě (mapička v příloze). Vzhledem k mé špatné orientaci v systému hvězdných bran jsem byla odkázana sama na sebe, resp. na tramvaj č. 12, která mě dovezla až k hranicím Prokopského údolí (zastávka poliklinika Barrandov). Kde se bude celé tažení proti Borgům odehrávat jsem věděla z minulého setkání pod širým nebem, ale počkala jsem, až klasicky autobusem (č. 120 - Klukovice) dorazí ostatní. Po čtvrthodině kochání se poklidnou přírodou (stále v Praze :) a prolétávajícími letadly (to já ráda, všechno co lítá :) vystoupila z busu banda Trekkies a Vrátkářů (přes 30 lidí). Tmavě modrá trička s logem SGC (poprvé na Gateconu 2004) jsem poznala z dálky, protože, čistě účelově, jsem ho oblékla na dnešek i já (koneckonců, já ho měla rozšpiněné z minulého víkendu, kdy posloužilo jako noční košile :) Zatímco jsme štrádovali kopečkem dolů a věšeli jsme Mikosovi bulíky na nos, že zpátky půjdeme jinudy, dole se vše už pečlivě předpřipravovalo (Martin, Jana, Marta, Petra a Honza).



Po našem příchodu, kdy se klábosilo a klábosilo (jak jinak :) uběhla další čtvrthodinka a proto Martinovi nebránilo už nic v tom, aby se ujal úvodního slova. Všechny přivítal na historicky prvním společném setkání členů klubů CZ Kontinuum a Stargate Command, vysvětlil v definicích, proč jsme vlastně všichni tady (skandální odhalení :) a poděkoval hlavně Martje a SGC za velký podíl v nápadu a realizaci celé hry (původně měla být součástí FF, ale nestihlo se vše doladit).

Cílem mise kromě přežití :) bylo nalézt programový kód Antiků, který po odeslání subprostorovou modulací přetíží bránu a tím odvrátí zkázu planety Země. Ke hře bylo třeba šest týmů (dle mého názoru je hra propracována pro větší i menší počet týmů), ty se nakonec sestavit podařilo, i když původní plán zamýšlel též se šestičlennými družstvy. Já nakonec byla též přemluvena k soutěžení, i když jsem chtěla pouze fotit a myšlenka, že za SG budu v týmu jen já, mě celkem děsila (což se samozřejmě potvrdilo :) - pátý Jaffa apod. :) Naším kapitánem byl Ondra, dále Irča a Lukáš. Další týmy Johny, Mirka, Virnik a Archon; Paldík, Jana, Hana_an a *; Martja, Mikos, Hathor a Pája; Shake, Mirek, Crayfish a Ttera; Praotec trekkie, Dana, Marwin, Miles a Zdena HT. Na začátku dostal každý kapitán složku k celé operaci (velmi podrobná a přísně tajná! :) a vylosoval si pořadové číslo. Samozřejmě jsme to schytali tak, že jsme začínali, ale aspoň jsme si mohli vybrat lodičku - obsadili jsme Enterprise-E (a přenechali, i když já s těžkým srdcem, Voyager někomu jinému :).



Mohlo se začít hrát. Házelo se kostkou (velkou papírovou oigelitovanou krabicí :) s čísli překvapivě 1 až 6 :) Ze středu, planety Země, se muselo odwarpovat na číslo 3 či větší, tak jako poté i z jakékoliv jiné planety. Ani jsme nepotřebovali povolené tři pokusy, hnedka se nám poštěstilo, navíc jsme zakotvili u žlutého "políčka", které skrývalo vědomostní otázku, jejíž číslo se losovalo z váčku. První odpověď na Star Trek jsme zvládli (kdo je Kamala jsem si vzpomněla :) - utržili jsme tudíž první zlatou rybku od Paldíka, tedy byl to prut zlatem raženého latinia ve tvaru rybičky z Jablonce :) (hotovost byla potřeba v závěru hry).

Stejně tak hrála i další družstva, házela kostkou, pohybovala se po herním plánu (po galaxii od planety k planetě), odpovídala na otázky a plnila úkoly. Na 6 se už znovu neházelo, otočení směru bylo možné jen na planetě - těch bylo celkem 16, když nepočítám Zemi - ten tým, který dorazil na danou planetu jako první, plnil úkol, za jehož úspěšné zvládnutí si mohl odnést 5 fragmentů adres. Už navštívená planeta sice neskrývala žádnou dovednostní zkoušku, ale zato na tuty vědomostní - tři otázky, za které šlo získat buď latinium či max. tři fragmenty.



Nejzábavnější částí hry byly bezesporu úkoly na planetách - každý z nich měl trekovou či gateovou legendu, ale zadání jako taková byly ryze pozemská :) - přesun vajíček na lžičce kolem laviček, přejít Armusovu bažinu pomocí dvou igelitů, navigace nevidomého, třídění bonbónů, číselné dřepy, zápalkové odpočítávání, skákání přes švihadlo, pamatovák, puzzle apod.




Na nás padla planeta MacGyveria - úkolem bylo z papíru vytrhat "O'Neillovu" nejmocnější zbraň - víceúčelovou kudličku :) Irča nezklamala a za brilantní vývrtku nám bylo splnění uznáno. To druhé je můj výtvor :)

Ondra naopak předvedl, jak dobře umí střílet z praku - nutných bylo pět zásahů z deseti - šest bodovalo :) Paldík byl na odstřel taky :))


Paldíkův tým s Janou taktizoval, místo plnění mise planetu přeletěli s cílem doletět co nejdál a v končinách galaxie vysbírat jako první ty nejvzdálenější planety, čímž získat co nejvíc fragmentů. Bohužel strategie nevyšla, na kostce padala malá čísla a čas se neúprosně krátil. Nakonec taktiky vůbec nebylo zapotřebí.



Získané fragmenty si každý tým pomalu skládal do sebe.


Kromě otázek klasických čtených občas došlo i na pantomimu. Paldík předvádí.......................... hádejte koho................................ Tribbla :)))

Čas na svačinku ... :)

Co Sokar nechtěl, začalo poprchávat až se rozpršelo celkem dost. Nezbylo nic jiného než vyklidit kajuty a přejít na stanoviště Alfa pod zdejší viadukt.

My jsme v té době už měli všechny fragmenty, které šly získat, takže jsme mířili na nejbližší základnu (ze dvou možných) a cestou se snažili nasbírat ještě nějaké to latinium. Díky dešti si všichni prověřili své znalosti z obou seriálů a sbírali fragmenty i peníze. Jen už se neházelo kostkou a neposunovalo po hracím poli.


Všechna družstva tímto splnila požadavky a proto dostala úlomky kódů, které se ale musely nejprve přeložit do češtiny - Klingonština a Ferengština nám dělala velké problémy, s Antičtinou to taky nebyl žádný med. Po překladu se šest kódů, tj. šest sousloví, muselo poskládat za sebe v logickém sledu. Tým Martji byl první, ale bohužel se nepřihlásil nahlas, jak Samuel dvakrát zdůrazňoval (původní zadání před FF totiž bylo ještě vyvodit společnou indícii, jedno konečné heslo). Hra byla dokončena podle tištěných pravidel - Johny jako správný začínající kapitán schrábl vítězství pro sebe a svůj tým :)

Programový kód Antiků ("kouzelná formule") tedy zněl: "Subprostorem povel nutno poslat, aby provoz vchodu mohl ustat, Vchode Vstupe Otvore, Ty co ses v minulosti zrodil, Rozpal se Zrudni Vybuchni, By tebou sem nikdo nechodil." Diplomy a fidorkové medaile se líbily natolik, že je nikdo nesnědl, tedy, alespoň ten večer :) Ostatní dostali pamětní listy a dokonce pohledy :) - které mohli ještě ten den zaslat jako pozdrav z prázdnin :)


Po šesté hodině se udělalo krásně, takže společnému fotu nic nepřekáželo. Nejsme na něm ale všichni :( (-5)

Naopak, skoro všichni pak zamířili do pizzerie Kmotra a dali si večeři. Pro mě večer skončil v půl 12 příjemnou procházkou z Anděla na Mírák v doprovodu třech mužskejch, borgské krychle, vlaječky CZK a hejna pavouků :)



Díky, díky, díky všem, kdo v tom měli prsty :)))


© Hypospray 2004
Paldíkova fotogalerie