ST & SG - Záchrana
Modré planety ... na prahu 25. století stojí Modrá planeta (Země) před jistou
zkázou. Borgové, největší hrozba lidstva, asimilovali Goa'uldy a nyní s využitím
jejich znalosti hvězdných bran otevřeli průchod na Zemi a pokoušejí se asimilovat
lidstvo. Prozatím se je daří držet v podzemí Cheyennské hory, ale čas běží...
Archeologové Hvězdné flotily objevili v jednom z archivů Antiků zmínku o možnosti
přetížit volající bránu vysláním signálu podobného počítačovému viru. Ale
Antikové, vědomi si možnosti snadného zneužití, ukryli šest částí tohoto
signálu na planetách, které jsou součástí sítě hvězdných bran, ale jejich adresy
jsou neznámé. Po těchto adresách je potřeba pátrat na známých planetách naší
galaxie ... Koordináty pro operaci Modrá planeta se ke všem členům obou
fanklubů dostaly obvyklou cestou - tajný záznam ve schránce, která se po přehrání
do 30 sama zničí... ehm, tak vlastně ne, bylo to emailem :) Sraz byl v Praze na
Knížecí v jednu odpoledne na šipkou udaném místě (mapička v příloze). Vzhledem k
mé špatné orientaci v systému hvězdných bran jsem byla odkázana sama na sebe, resp.
na tramvaj č. 12, která mě dovezla až k hranicím Prokopského údolí (zastávka
poliklinika Barrandov). Kde se bude celé tažení proti Borgům odehrávat jsem věděla
z minulého setkání pod širým nebem, ale počkala jsem, až klasicky autobusem (č.
120 - Klukovice) dorazí ostatní. Po čtvrthodině kochání se poklidnou přírodou
(stále v Praze :) a prolétávajícími letadly (to já ráda, všechno co lítá :)
vystoupila z busu banda Trekkies a Vrátkářů (přes 30 lidí). Tmavě modrá trička s
logem SGC (poprvé na Gateconu 2004) jsem poznala z dálky, protože, čistě účelově,
jsem ho oblékla na dnešek i já (koneckonců, já ho měla rozšpiněné z minulého
víkendu, kdy posloužilo jako noční košile :) Zatímco jsme štrádovali kopečkem
dolů a věšeli jsme Mikosovi bulíky na nos, že zpátky půjdeme jinudy, dole se vše
už pečlivě předpřipravovalo (Martin, Jana, Marta, Petra a Honza). Po našem příchodu, kdy se klábosilo a klábosilo (jak jinak :)
uběhla další čtvrthodinka a proto Martinovi nebránilo už nic v tom, aby se ujal
úvodního slova. Všechny přivítal na historicky prvním společném setkání členů
klubů CZ Kontinuum a Stargate Command, vysvětlil v definicích, proč jsme vlastně
všichni tady (skandální odhalení :) a poděkoval hlavně Martje a SGC za velký podíl
v nápadu a realizaci celé hry (původně měla být součástí FF, ale nestihlo se vše
doladit). Cílem mise kromě přežití :) bylo nalézt programový kód
Antiků, který po odeslání subprostorovou modulací přetíží bránu a tím odvrátí
zkázu planety Země. Ke hře bylo třeba šest týmů (dle mého názoru je hra
propracována pro větší i menší počet týmů), ty se nakonec sestavit podařilo, i
když původní plán zamýšlel též se šestičlennými družstvy. Já nakonec byla
též přemluvena k soutěžení, i když jsem chtěla pouze fotit a myšlenka, že za SG
budu v týmu jen já, mě celkem děsila (což se samozřejmě potvrdilo :) - pátý Jaffa
apod. :) Naším kapitánem byl Ondra, dále Irča a Lukáš. Další týmy Johny, Mirka,
Virnik a Archon; Paldík, Jana, Hana_an a *; Martja, Mikos, Hathor a Pája; Shake, Mirek,
Crayfish a Ttera; Praotec trekkie, Dana, Marwin, Miles a Zdena HT. Na začátku dostal
každý kapitán složku k celé operaci (velmi podrobná a přísně tajná! :) a
vylosoval si pořadové číslo. Samozřejmě jsme to schytali tak, že jsme začínali,
ale aspoň jsme si mohli vybrat lodičku - obsadili jsme Enterprise-E (a přenechali, i
když já s těžkým srdcem, Voyager někomu jinému :). Mohlo se začít hrát. Házelo se kostkou (velkou papírovou
oigelitovanou krabicí :) s čísli překvapivě 1 až 6 :) Ze středu, planety Země, se
muselo odwarpovat na číslo 3 či větší, tak jako poté i z jakékoliv jiné planety.
Ani jsme nepotřebovali povolené tři pokusy, hnedka se nám poštěstilo, navíc jsme
zakotvili u žlutého "políčka", které skrývalo vědomostní otázku,
jejíž číslo se losovalo z váčku. První odpověď na Star Trek jsme zvládli (kdo je
Kamala jsem si vzpomněla :) - utržili jsme tudíž první zlatou rybku od Paldíka, tedy
byl to prut zlatem raženého latinia ve tvaru rybičky z Jablonce :) (hotovost byla
potřeba v závěru hry). Stejně tak hrála i další družstva, házela kostkou, pohybovala se
po herním plánu (po galaxii od planety k planetě), odpovídala na otázky a plnila
úkoly. Na 6 se už znovu neházelo, otočení směru bylo možné jen na planetě - těch
bylo celkem 16, když nepočítám Zemi - ten tým, který dorazil na danou planetu jako
první, plnil úkol, za jehož úspěšné zvládnutí si mohl odnést 5 fragmentů adres.
Už navštívená planeta sice neskrývala žádnou dovednostní zkoušku, ale zato na
tuty vědomostní - tři otázky, za které šlo získat buď latinium či max. tři
fragmenty. Nejzábavnější částí hry byly bezesporu úkoly na planetách -
každý z nich měl trekovou či gateovou legendu, ale zadání jako taková byly ryze
pozemská :) - přesun vajíček na lžičce kolem laviček, přejít Armusovu bažinu
pomocí dvou igelitů, navigace nevidomého, třídění bonbónů, číselné dřepy,
zápalkové odpočítávání, skákání přes švihadlo, pamatovák, puzzle apod. Na nás padla planeta MacGyveria - úkolem bylo z papíru vytrhat
"O'Neillovu" nejmocnější zbraň - víceúčelovou kudličku :) Irča
nezklamala a za brilantní vývrtku nám bylo splnění uznáno. To druhé je můj výtvor
:) Ondra naopak předvedl, jak dobře umí střílet z praku - nutných
bylo pět zásahů z deseti - šest bodovalo :) Paldík byl na odstřel taky :)) Paldíkův tým s Janou taktizoval, místo plnění mise planetu
přeletěli s cílem doletět co nejdál a v končinách galaxie vysbírat jako první ty
nejvzdálenější planety, čímž získat co nejvíc fragmentů. Bohužel strategie
nevyšla, na kostce padala malá čísla a čas se neúprosně krátil. Nakonec taktiky
vůbec nebylo zapotřebí. Získané fragmenty si každý tým pomalu skládal do sebe. Kromě otázek klasických čtených občas došlo i na pantomimu. Paldík
předvádí.......................... hádejte koho................................
Tribbla :))) Čas na svačinku ... :) Co Sokar nechtěl, začalo poprchávat až se rozpršelo celkem dost.
Nezbylo nic jiného než vyklidit kajuty a přejít na stanoviště Alfa pod zdejší
viadukt. My jsme v té době už měli všechny fragmenty, které šly získat,
takže jsme mířili na nejbližší základnu (ze dvou možných) a cestou se snažili
nasbírat ještě nějaké to latinium. Díky dešti si všichni prověřili své znalosti
z obou seriálů a sbírali fragmenty i peníze. Jen už se neházelo kostkou a
neposunovalo po hracím poli. Všechna družstva tímto splnila požadavky a proto dostala úlomky
kódů, které se ale musely nejprve přeložit do češtiny - Klingonština a
Ferengština nám dělala velké problémy, s Antičtinou to taky nebyl žádný med. Po
překladu se šest kódů, tj. šest sousloví, muselo poskládat za sebe v logickém
sledu. Tým Martji byl první, ale bohužel se nepřihlásil nahlas, jak Samuel dvakrát
zdůrazňoval (původní zadání před FF totiž bylo ještě vyvodit společnou
indícii, jedno konečné heslo). Hra byla dokončena podle tištěných pravidel - Johny jako správný začínající
kapitán schrábl vítězství pro sebe a svůj tým :) Programový kód Antiků ("kouzelná formule") tedy zněl:
"Subprostorem povel nutno poslat, aby provoz vchodu mohl ustat, Vchode Vstupe Otvore,
Ty co ses v minulosti zrodil, Rozpal se Zrudni Vybuchni, By tebou sem nikdo
nechodil." Diplomy a fidorkové medaile se líbily natolik, že je nikdo nesnědl,
tedy, alespoň ten večer :) Ostatní dostali pamětní listy a dokonce pohledy :) -
které mohli ještě ten den zaslat jako pozdrav z prázdnin :) Po šesté hodině se udělalo krásně, takže společnému fotu nic
nepřekáželo. Nejsme na něm ale všichni :( (-5) Naopak, skoro všichni pak zamířili do pizzerie Kmotra a dali si
večeři. Pro mě večer skončil v půl 12 příjemnou procházkou z Anděla na Mírák v
doprovodu třech mužskejch, borgské krychle, vlaječky CZK a hejna pavouků :) Díky, díky, díky všem, kdo v tom měli prsty :))) © Hypospray 2004
14. srpen 2004
Paldíkova fotogalerie